söndag 14 augusti 2011

Det finns mer i livet än träning, eller....

I går åkte familjen iväg på semester till Västkusten. Det var med viss sorg i hjärtat som jag lämnade Orbean hemma, men nu skulle vi ha semester tillsammans och inte träna en massa. Joggingskorna var dock nedpackade, för en hel vecka utan träning funkar inte för en som just tagit steget från medelmotionär till lite-mer-än-medelmotionär :). När vi kör ut på Tjörn är det första jag ser en stor skylt som visar att cykelloppet Tjörnrundan 50 km gick av stapeln den 13 augusti, igår alltså. Och genast börjar tankarna snurra i huvudet. Om jag bara vetat det kanske vi hade kunnat planera lite annorlunda, tagit Orbean på taket och jag hade kunnat varit med i tävlingen. 50 km skulle varit helt perfekt för en nybörjare som mig, perfekt att börja semestern med en fysisk urladdning. Men nu blev det inte så. Jag säger inget om mina funderingar till familjen men undrar hur jag ska klara mig utan träning en hel vecka utan att bli rastlös och lite mindre trevlig än vanligt. Men sen sansar mig och tänker att det blir nog bra, det finns ju annat i livet än träning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar