onsdag 12 augusti 2015

Laddning pågår

Efter fem härliga semesterveckor började jag åter jobba i måndags. Det är vanligtvis tungt att komma igång efter en lång ledighet och det kändes lite extra tungt i år eftersom det fina sommarvädret kom lagom till semestern var slut. Plus det faktum att första jobbveckan sammanfaller med tävlingsvecka med stort T, gör att jag har väldigt svårt att fokusera på mina arbetsuppgifter.

Status på foten; jag kan gå obehindrat och kan jogga långsamt. Jag har som längst joggat 10 km och även kört några kortare pass direkt efter cykling. Foten är allmänt klen och löpformen sämre än på väldigt länge, men mina förhoppningar om att komma i mål på lördag har ökat markant den sista månaden. Jag kommer börja jogga väldigt långsamt och se hur länge det håller för att sen börja gå. Förhoppningsvis hinner jag i mål innan de stänger.

Vi, jag, Helena, Susanne och Katrin, åker till Kalmar imorgon bitti. De övriga tre är rutinerade Ironmen och det känns tryggt. Jag behöver bara se till att få med mig mina grejer och sen hänga med dem. Jag har även en kollega, och tillika klubbkamrat, i gruppen som kört 5 gånger tidigare och av honom får jag mycket tips och pepp. Just den biten är väldigt viktigt såhär sista veckan. Att känna gemenskap från klubbkompisar och likasinnade har gjort IM-projektet till ett nöje. Det är skönt att kunna diskutera träning, kost, sjukdomar, skador, utrustning osv med erfarna personer. När det har känts som tyngst har man kunnat få stöd och uppmuntran, liksom när det går bra så finns det kompisar som glädjs med en. Man blir aldrig för gammal för att uppskatta den gemenskap som finns idrotten och jag håller fast vid min terori om att man aldrig blir för gammal för att hitta nya, riktiga, vänner.

Efter lite strul med cykeln och ett sista långpass simning, ska jag nu gå in i min bubbla och ladda och njuta av det stundade äventyret. Jag kommer ha en egen lite hejarklack på plats i Kalmar vilket gör mig extra glad och samtidigt lite nervös. Men hur det än går på lördag så kommer det bli en oförglömlig upplevelse och en bra lärdom inför nästa år, för då jäklar.

Semestern var härlig och vi har tagit det rätt lugnt. Det blev många dagar på landstället, en vecka på Gotland och några dagar i Småland. Vädret var väl sådär men vi har hunnit bada och bli lite solbrända i alla fall. En bild säger med än 1000 ord, så ett litet axplock från sommaren 2015:

På cykeldate till Flatvarp, Småland

Redo för höghöjdsbana

Timothy högt uppe i stolpen

Hasse Kvinnaböske i Ankarsrum

På bio för att se Minionerna en regnig dag

Nyklippt och stylad

Gäddfärsburgare á la Magnus

Den årliga ölprovningen hos Pelle på berget

Lagar pizza på grillen

Och så en efterrättspizza

Timothy har badat massor den här sommaren

Timothy lär Samuel att spela schack

Lena bjuder på champagne

Sista semesterdagen. Blått är den varmaste färgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar