måndag 27 juni 2011

Tillbaka till verkligheten


Åter i stan efter en härlig midsommarhelg med drygt 8,5 mils cykling på Orbean. Visserligen har jag haft draghjälp av 2 x Per vid båda tillfällena, men ändå... Klämde in 14 km löpning också på midsommardagen, vilket vittnar om att min midsommarafton inte var så värst blöt.

Men nu är man tillbaka till cykelkaoset på Statsgården och Skeppsbron. Jag tittar avundsjukt på alla som susar förbi mig på snabba cyklar. Jag har börjat titta noga på vilket märke förbipasserande har på sina cyklar och om det är cross eller racers. Något som jag bara för en vecka sen struntade ganska mycket i. När jag kämpar på på min damcykel med barnsits känner jag för att ropa att jag minsann också har en cross och också kan cykla fort. Men det gör jag naturligtvis inte. Jag trampar på och tänker att var sak har sin tid, samtidigt som jag njuter av att ha så fin cykelväg till jobbet. Jag älskar Stockholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar